Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Josefine Forsberg

HUR ÄTER JOSEFINE FORSBERG?!

_DSC2182-2
Photo by Fotograf Ems, Styling by Pebbs Ferm
_______________________________________________________________________________________________

Får ofta förfrågan om vad jag stoppar i mig.
Vill börja med att säga att allt beror på hur du sköter dig i det långa loppet.
Sedan kan man justera vecka från vecka men det är inte ”deffen” som ger dig en snygg kropp.

Det är dagarna, veckorna, månaderna, åren av slit du lägger ner på både TRÄNING och KOST.
_________________________________________________________________________________________

TILL VARDAGS: (Bild nr.1)

Protein: Kött, fisk, fågel, ägg och skaldjur
Grönt: Grönsaker och rotfrukter
Fetter: Avokado, nötter och frön

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Såhär ser en typisk portion ut för mig.

1. Kycklingfile 
2. Egen wook – Broccoli, rödlök, purjulök, vitlök
3. Halv avokado
Krydda: Himalayasalt (utan tillsatser), Cajunmix (Ekologisk & sockerfri, består av himalayasalt, söt paprika,  basilika, chili, timjan)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Cajunmix (Finns på Coop) + Himalayasalt (Finns på de flesta mataffärer, bla. Coop & Ica)

OLYMPUS DIGITAL CAMERAMin vardagliga dos av tillskott kommer från SELFOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Imorgon är det FREDAG(!!) och därför vill jag visa er en lyxigare variant som inte är allt för onyttig!

1. Egengjorda hamburgare – Blanda 5% köttfärs med 3 ägg + valfri lök. Krydda med Cajunmix, salt, peppar. – Rulla ihop till hamburgare och stek länge på låg värme.
3. Avokadoröra – Mosad avokado. Krydda med salt, Cajunmix, peppar.
2. Aubergine skivor + Wookmix (broccoli, ärtor, broccoli, morötter, spenat) – Lägg i ugnen 200°  (Sista fem minuterna lägger du på några ostskivor från ”Västan 5% fett”)
Image

Till detta har jag hårdstekta bacon + tomat, Stevia-ketchup, salladsblad och gurka!OLYMPUS DIGITAL CAMERAPhotoGrid_1403782856719

Såhär ser en ÄTARDAG ut för mig och Alex.

Många tycker det är konstigt hur jag och Alex får i oss så extremt mycket skitmat när vi väl bestämmer oss för att unna oss.. haha och det har jag full förståelse för!! Vill bara klargöra för er varför det inte påverkar våran fysik så mycket som man skulle kunna tro att det gör. Om dina rutiner är bra nog gör det absolut ingenting med en ätardag lite då och då. Vi har dock inte ätardagar särskilt ofta, med tanke på att vi måste tajma in dem efter våra plåtningar. På senare tid har jag plåtat ganska mycket och vill helst ha MINST tre ”rena” dagar innan jag står framför kameran.

UNDRAR NI NÅGOT?! TVEKA INTE PÅ ATT FRÅGA!! <3

 

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
19kommentarer
  • Hej Josefine! Har en fråga angående maten. Det är nämligen så att jag pluggar väldigt mycket och är lite av en plugg samt träningsnörd. Att vara skarp och ha en bra fysik är alltså väldigt viktigt för mig. Jag ser här att du inte äter kolhydrater som ris, pasta, potatis osv. Jag gjorde ett experiment under 2013 i 6 månader att inte äta kolhydrater som pasta, ris, frukt, potatis, och moröter och så. Lite liknande lchf fast inte så mycket fett. Jag blev helt ärligt deprimerad och kände mig trött och hängig och framförallt TRÖG SOM FAN. Herregud vad trög jag blev och presterade pissdåligt på proven. Jag är väldigt smart egentligen och jag kände mig så fruktansvärt oattraktiv eftersom jag kände mig så pantad under denna period men att jag fortfarande var skolans snyggaste tjej. Gick ner i vikt, det gjorde jag. Men vettefan om det var värt det alltså eftersom jag tränade så hårt plus fick en ätstörning eftersom det var så mycket jag ej fick äta. Paulo Roberto och många mer pt-experter säger att man behöver kolhydrater för att inte vara trög i huvudet som jag var då. KÄNNER DU IGEN DETTA ELLER VAD GJORDE JAG FÖR FEL? BLIR MAN TRÖG UTAN KOLISAR? Känner du igen detta? Tacksam för svar!

    Alexandra 2015-01-29 10:18:35
    Svara
    • Svar på Alexandras kommentar.

      Hej Alexandra. Förmodligen åt du inte tillräckligt med fett för att det ska kompensera kolhydraterna. Tar du bort kolhydraterna helt är det viktigt att vara extra noga med rätt intag av fett. Sedan brukar kroppen reagera extra hårt precis vid en omställning. Jag har en artikel jag skulle vilja att du kikade på angående Paulo Robertos syn på ”behovet av kolhydrater” han driver ett pastaföretag och måste därför tala FÖR kolhydrater.. mem här är själva sanningen: http://coltingblogg.com/2014/09/26/varfor-paolo-roberto-har-helt-fel/

      Lycka till! Kram Jossan

      Josefine Forsberg 2015-02-01 01:59:22
      Svara
  • Hej Josefine!

    Jäklar vilken inspiration du äääär! Så jävla snygg! Du säger att du inte har ätardagar så ofta, men hur ofta snackar vi? En gång i veckan? En gång varannan vecka? :)

    Mandy 2014-10-28 10:07:58
    Svara
    • Svar på Mandys kommentar.

      Åh Mandy, taaack! :)
      Det beror helt på vad vi är i för period. Vanligtvis har jag ätardag 1 gång / veckan, men snackar vi deffperioden mitt i sommaren kanske det sker 1, max 2 gånger / månaden. Kram Jossan

      Josefine Forsberg 2014-10-28 11:26:10
      Svara
  • Äter ni allt detta på en och samma gång på någon speciell tid eller äter ni det ”utspritt” över hela dagen? :)

    Nea 2014-10-17 22:09:24
    Svara
  • Hej! Undrar vad din split är? Samt hur ser ditt träningsprogram ut? Jag kör på ett program nu som är kortare reps ena veckan 3×6-8, andra veckan 3×12-15. Men känner att jag växer i muskelmassa och blir större, men jag skulle hellre vilja tona upp mig. Skulle du rekommendera att köra på högre reps enbart? Jag är ute efter ett resultat liknande din kropp. Du är ju helt sjukt snygg! grymt bra jobbat.

    Emelie 2014-10-17 14:10:49
    Svara
    • Svar på Emelies kommentar.

      Hej Emelie!

      Jag brukar personligen alltid köra så tugnt jag kan. Alltså färre reps på maxad vikt.
      När det gäller att bli tonad fokuserar jag på att äta rätt samt att klämma in extra cardio.
      Cardio som involverar någon form av styrketräning. Tex. rodden som är bra för stabiliteten i kroppen eller trappmaskinen som involverar rumpträning! Om du är intresserad av scheman av mig kan vi prata vidare på min mail —> [email protected]

      Kram Josefine

      Josefine Forsberg 2014-10-17 16:58:33
      Svara
  • Wow vad du är inspirerande! Grym :) Tänkte bara höra- Äter du inga kolhydrater alls förutom grönsaker? Tänker på råris, sötpotatis, havregryn osv. Många påstår att detta är viktigt för att hålla igång förbränningen.. Vad anser du? :)

    Linnea 2014-07-10 09:39:40 http://superhealthy.blogg.se
    Svara
    • Svar på Linneas kommentar.

      Hej Linnea!

      Tusen tusen tack!! :)
      Nej jag äter inga sådana typer av kolhydrater till vardags.
      Jag ersätter dem med en liten del FETT istället. Det funkar utmärkt!

      Kram

      Josefine Forsberg 2014-07-11 11:40:03
      Svara
  • Hej,
    För mig är frukost och lunch utility måltider. Jag letar efter en lunch och frukost som är tillräckligt balanserad att vara densamma varje dag i flera år.

    Äter du exakt samma frukost och lunch dagligen?
    Om du hade – hur hade den då sett ut?

    RDO 2014-06-27 13:09:30 http://www.rogerolden.com
    Svara
  • Man blir verkligen sugen på allt. Både godsaker och det nyttiga. Och tack för tipset om den lyxigare maten, ska definitivt prova den imorgon :)

    Elin 2014-06-26 22:34:12
    Svara
  • Haha morotskakan!!

    Elli 2014-06-26 21:53:32 http://www.ermandersson.blogg.se
    Svara
  • Hej! Jag var lite intresserad av både kostschema och träningschema och undrar lite hur uppläggen ser ut och vad sådant kostar? :)

    Sofia 2014-06-26 21:44:11
    Svara
    • Svar på Sofias kommentar.

      Hej Sofia!
      Absolut ska vi kunna fixa det :)

      Nedan ser du mina priser:
      kostschema / träningsschema: 500:-
      Kostschema + träningsschema: 900:-

      Upplägget skiljer sig ganska mycket beroende på vad man har för mål med träningen! Skriv ett mail till [email protected] så diskuterar vi mer där :) Kram

      Josefine Forsberg 2014-06-27 08:26:17
      Svara
  • Hej josefine om man ska väga maten gör man det tillagad eller innan? :)

    linda 2014-06-26 18:10:14
    Svara
    • Svar på lindas kommentar.

      Hej Linda!
      Du väger alltid efter du tillagat. Det kan vara stor skillnad på mängden mat före & efter tillagning. Exempelvis 1 kg fryst kyckling blir 600g färdiglagat. Så ALLTID efter! :) Kram.

      Josefine Forsberg 2014-06-26 19:49:59
      Svara
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!